Alege produsele sustenabile de la Femi.Eko pentru atunci când ești PE STOP

E adevărat. Menstruația este încă un subiect TABU în România și în multe alte țări, cu toate că suntem în secolul XXI. Multe fete se simt rușinate când sunt în acea perioadă a lunii și stau cu frica Dacă m-am pătat?. Din punctul meu de vedere, atunci când ești PE STOP nu trebuie să te rețină nimic din a face ce îți place, întrucât menstruația nu trebuie văzută ca un minus pentru femei. Este un lucru minunat, întrucât acest lucru înseamnă că femeia este pregătită să susțină o sarcină. Mulți bărbați se simt rușinați, oripilați sau stingheriți atunci când vine vorba de acest subiect. De ce? Încă nu am înțeles. Multe dintre femei sunt jenate atunci când vine vorba despre menstruația, însă nu au niciun motiv. Pentru mine, educația despre menstruație la școală a însemnat un absorbant uriaș ce s-a plimbat pe la fiecare dintre colegele mele. Când am ajuns acasă, i-am spus mamei despre lecția revelatoare pe care o primisem, iar ea a început să râdă. Aveam 11 ani atunci, îmi amintesc cum mama mi-a spus să mă așez lângă ea și mi-a povestit tot ce trebuie să știu despre ciclu. Să nu-mi fie teamă atunci când voi fi pentru prima dată pe stop, că voi sângera puțin în parte de jos și că va trebui să port în acea perioadă un absorbant pentru a nu exista riscul să-mi pătez hainele. Faptul că am vorbit cu mama a fost un lucru nemaipomenit, deoarece atunci când mi-a venit pentru prima dată ciclul aveam la mine un absorbant și am știu cum să reacționez, fără să mă pierd cu firea.

Menstruația înainte de inventarea tampoanelor

Inventarea tampoanelor a fost un lucru extraordinar pentru orice femeie. Metodele pentru acea perioadă delicată a lunii erau diferite, iar asta o să o vedem în rândurile ce urmează.

Femeile și menstruația din Antichitate și până în prezent

Încă din cele mai vechi timpuri, femeile au încercat să găsească diferite metode pentru a ține sub control fluxul de sânge din timpul menstruației. În Grecia Antică, doamnele aveau o tehnică mai rudimentară: înfășurau o bucată de țesătură pe o bucată de lemn bine lustruită, pe care o utilizau pe post de tampon. Sună ciudat, nu? Însă, femeile trebuiau să găsească o soluția, chiar dacă nu era prea comodă. În Egiptul Antic, în timpul menstruației, femeile foloseau absorbante confecționate din papirus moale, fibre vegetale sau ierburi iar în Imperiul Bizantin acestea erau realizate din lână albă.

În Evul Mediu, unele femei au renunțat la cârpe, pe care le spălau și le refoloseau, și alegeau să umble fără niciun fel de protecție, considerând că astfel se vor proteja împotriva infecțiilor. Femeile din înalta societate continuau să utilizeze cârpe, pe care le spălau regulat sau improvizau absorbante confecționate din frunze, bureți, piei, lână sau blănuri de animale. Un lucru e cert: femeia a încercat să-și creeze diferite obiecte speciale pentru perioada menstruației. În funcției de starea materială, femeile foloseau absorbante realizate din materiale textile, sau unele nu foloseau nimic și sângerau pur și simplu în hainele proprii, așa cum era în cazul femeilor din familii foarte sărace.

Primul abosrbant inventat

Nu se știe cu exactitate când a fost inventat primul absorbant, însă anumite surse spun că ar fi apărut în jurul anului 1896. Erau de unică folosință și erau inspirate de asistentele medicale ce-și improvizau absorbantele din feșele și pansamentele cu care îngrijeau rănile bolnavilor. Prețurile acestora era unul destul de ridicat, iar femeile nu se înghesuiau să cumpere ceva ce puteau să găsească chiar acasă la ele. La acea vreme, absorbantele nu erau foarte comode, fiind groase, confecționate dintr-un material asemănător cu vata.

Primul tampon inventat

Tamponul a apărut în jurul anilor 1920-1930 și era realizat din bumbac absorbant la care era atașată o ață pentru a facilita scoaterea acestuia. de asemenea, bumbacul venea cu un tub aplicator, care se extindea pentru a împinge bumbacul în loc, fără ca cel care îl folosește să îl atingă. A fost descris inițial ca "dispozitiv de menținere". Câțiva ani mai târziu, ginecologul german Dr. Judith Esser-Mittag a inventat o alternatică a tampoanelor cu aplicator, și bine-cunoscutele ob-uri. Acestea erau mai ușor de introdus în vagin, datorită vârfului concav, fiind mai confortabile de purtat.

Folosirea cârpelor pe post de absorbante în anii 70

Unele femei s-au reîntors la folosirea cârpelor pe post de absorbante, întrucât cele de atunci nu erau la fel de satisfăcătoare ca cele din ziua de azi. Româncele se mulțumeau să folosească vată, întrucât altceva nu se găsea pe piață atunci. Din anii ’90 absorbantele au început să apară treptat.

Metode alternative pentru atunci când ești în acea perioadă a lunii



 Cea mai inovativă metodă pentru atunci când ești la menstruație este cupa menstruală. Brandul Femi.Eko® a pregătit pentru toate femeile ce vor să scape de absorbante, o metodă eco și mult mai economă. O femeie folosește aproximativ 17000 de tampoane și să nu mai vorbim de banii aruncați pe aceste produse. Cupa menstruală Femi.Eko® te ajută să te bucuri de libertate până la 12 ore. Este un produs reutilizabil și este fabricat 100% din silicon de calitate medicală, astfel că este sigur de folosit și nu afectează mediul înconjurător. Chiar dacă nu ai mai încercat vreodată cupele menstruale, Femi.Eko îți garantează că nu te vei mai întoarce la produsele pe care le foloseai în mod obișnuit. Beneficiile cupei menstruale de la Femi.Eko sunt:

-      -   Libertate de mișcare – poți face yoga, să înoți sau să practici orice sport, fără grija că te vei păta

-     -    Sunt comfortabile – poți purta cupa fără a fi deranjată de aceasta

-        Nu provoacă iritații

-     -    Utilizare între 2 și 5 ani

-      -   Fără chimicale

-       -  Reutilizabile și reciclabile

-      -   Economice

-      -   Materiale testate, naturale


Produsele sustenabile de la Femi.Eko – o altă abordare asupra menstruației

Pot spune că atunci când am încercat pentru prima dată cupa menstruală nu eram foarte convinsă că este pentru mine. Eram obișnuită să folosesc produsele obișnuite pentru menstruație, până când într-o zi o prietenă mi-a spus că și-a achiziționat pentru prima data o cupă menstruală și că nu s-ar mai întoarce niciodată la metodele tradiționale. Eram curioasă și eu de acest produs, care i-a schimbat percepția asupra produselor folosite în mod obișnuit în această perioadă a lunii. Am primit comanda de la la Femi.Eko, care conținea cupa menstruală și chiloți menstruali. Am urmat instrucțiunile de utilizare pentru cupă și asta a fost. După o zi întreagă, plină de activități fizice, niciun strop pe lenjeria mea intimă. Eram atât de încântată, întrucât până atunci, de cele mai multe ori ajungeam să mă pătez, având un flux destul de mare. De atunci, cupa menstruală este produsul pe care-l folosesc în timpul menstruației. De asemenea, trebuie punctată versatilitatea produselor, întrucât nu sunt doar pentru menstruație, ci rezolvă și probleme extrem de deranjante precum incontinența.



Astfel, datorită produselor Femi.Eko contribuim la protecția mediului înconjurător (un pachet de absorbante conține echivalentul a 6 pungi de plastic) și ne putem bucura de libertate de mișcare, confort și încredere în sine chiar și în acele zile ale lunii. 

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2022!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Transformă-ți grădina într-o oază de relaxare cu Biano!

Cum am invatat sa vorbesc "retelistica"...

O zi din viata unei stampile datiere (sceneta in trei acte)