AVBS CREDIT - creditul pentru investitii

In lumea de azi nu mai putem face o simpla campanie publicitara si gata, stam apoi si asteptam cum se auto-promoveaza sau cum se vinde singur produsul ori serviciul respectiv! NU! Pur si simplu, publicitatea traditionala nu mai functioneaza asa cum functiona odata si daca vrem sa promovam ceva trebuie sa o facem folosind un mix de canale de comunicare.
Da, e adevarat, daca ai vazut o data sau de doua ori produsul la TV, acest fapt te determina sa capeti o anumita incredere in produsul respectiv si, parandu-ti-se mai familiar, tinzi sa il si cumperi. Dar nu e suficient si nici nu convingi potentialul cumparator intotdeauna doar aparand la TV si spunand - "mananca asta!" sau "cumpara asta!" sau "vino la mine!". 
La fel se intampla si daca auzi reclama la radio - bun, ai auzit-o o data, dar, indiferent ce oferi ascultatorilor, acestia nu se vor napusti in magazinul tau sau in firma ta doar pentru ca le-ai rapit 30 de secunde intre doua melodii si le-ai vorbit tu despre ce servicii minunate ai. Trebuie mai mult de atat!
Vreti sa va mai spun si despre panourile publicitare cate ceva? Cred ca a fost suficienta introducerea...

Ati inteles acum ca...


...pur si simplu nu mai poti face publicitate doar pe un singur canal si doar la modul conventional. Este nevoie de un mix de canale potrivite si de multa, multa ingeniozitate. "Cumparati de la noi" a fost de multa vreme inlocuit de sloganuri mai adecvate, mai inovative, mai potrivite publicului tinta. Televiziunea nu mai este regina mediilor de comunicare, oricand in masura sa iti promoveze singura produsul sau serviciul catre un succes deplin, la fel cum nici doar promovarea in mediul online nu iti va aduce cumparatori la usa magazinului tau.
In ziua de azi este nevoie de INGENIOZITATE, CREATIVITATE si ALEGEREA CELUI MAI BUN MIX DE CANALE DE PROMOVARE.

Produsul - creditul pentru investitii cu AVBS Credit





Intelegerea produsului pe care AVBS il doreste a fi promovat este esentiala, atat pentru consumatori, cat mai ales pentru cei care promoveaza, in-house sau ca agentie de publicitate partenera, acest produs. Intelegerea produsului ales astazi pentru a fi promovat este esentiala si pentru a identifica cele mai potrivite canale de promovare, prin intermediul partenerilor Super Blog. 

Asadar, avem un produs de creditare pentru IMM pe care ni-l dorim a fi promovat in randul publicului tinta, iar ca specialist in publicitate am identificat cateva trasaturi caracteristice ale acestui produs in raport cu AVBS si cu cei carora li se adreseaza:

  • AVBS nu acorda ea insasi creditul respectiv.  AVBS este o companie de brokeraj bancar care identifica pentru tine, clientul lor, cele mai potrivite institutii finantatoare care sa iti acorde imprumutul de care ai nevoie, ajutandu-te sa intelegi ce implica acel imprumut, care sunt costurile adiacente, care sunt costurile "ascunse", ce presupune intocmirea dosarului de creditare, asistandu-te astfel din primul moment si pana la semnarea contractului cu finantatorul, ba chiar si ulterior, pe parcursul achitarii ratelor creditului, in anumite conditii. Astfel este extrem de important modul in care agentia de brokeraj bancar AVBS va fi pozitionata in campania publicitara pe care ne-o dorim: la AVBS mergi ca la un consultant care iti deschide zeci de usi si zeci de posibilitati de a gasi imprumutul care se potriveste perfect nevoilor tale, si nu ca la o banca, subliniind astfel faptul ca AVBS este brokerul tau de credite. 
  • Creditul pentru investitii este o subcategorie a creditului pentru IMM, care se imparte in credit pentru investitii, credit pentru capitalul de lucru si overdraft si linia de credit. Pozitionarea produsului este la fel de importanta ca si pozitionarea agentiei de brokeraj bancar AVBS, intrucat este extrem de necesara sublinierea "familiei" de credite pentru investitii in contextul in care publicul tinta (IMM-urile) va afla ca AVBS ofera consultanta nu numai pentru acest produs, ci si pentru alte doua, adiacente. De aceea, promovarea creditului pentru investitii se va face in contextul sublinierii intregii game de produse de creditare pentru IMM dar cu accent pe creditul pentru investitii.
  • Creditul pentru investitii presupune posibilitatea pentru IMM-uri de a-si dezvolta afacerea sau de a creste in orice fel prin investitii in propria companie, achizitii, constructii sau refinantari de orice fel. Aceasta inseamna ca in cadrul campaniei de promovare se vor scoate in evidenta aceste necesitati firesti pentru orice IMM care doreste sa se dezvolte iar eventualele clipuri publicitare sau contenturile advertoriale se vor focusa pe scenarii care implica aceste nevoi - ca exemplu: un IMM care are nevoie sa achizitioneze un teren pentru a construi o hala noua de productie sau pentru a-si refinanta un credit mai vechi beneficiind de o dobanda mai mica sau de alte conditii mai avantajoase pentru acesta. Este esentiala folosirea unor scenarii pentru ca potentialii beneficiari ai produsului oferit de catre agentia de brokeraj bancar AVBS sa inteleaga cat mai bine ca acel produs le este destinat lor. In acelasi timp, scenariile se vor plia pe o diversitate de situatii in care un IMM se poate regasi si in care ar avea nevoie de sprijinul specialistilor de la AVBS pentru a gasi finantatorul potrivit acordarii imprumutului dorit.
  • Creditul pentru investitii oferit ca serviciu de catre AVBS are cateva elemente definitorii, care il deosebesc de restul serviciilor de pe piata bancara - 7-10 ani perioada de creditare, maxim 150-200.000 de Euro valoarea creditului si un avans de minim 25% - maxim 75% din valoarea proiectului. Aceste caracteristici fac de fapt si delimitarea si identificarea publicului tinta - doar anumite IMM-uri din multitudinea existenta pe piata se pot incadra in aceste cerinte! Valoarea maxima a creditului si cuantumului avansului pot duce usor la identificarea, dupa cifra de afaceri, care este publica, a numarului de IMM-uri carora produsul se adreseaza. Delimitarea acestui public tinta si a pozitionarii geografice ne ajuta ulterior pentru reglarea campaniei in mediul online si in cel offline.

Publicul tinta


In cazul unui credit pentru investitii situatia este un pic mai dificila din punct de vedere al identificarii publicului tinta, desi caracteristicile de mai sus ne ajuta mult. 

Dupa cum am mentionat deja, creditul se adreseaza anumitor IMM-uri, care au nevoie de sume de bani de pana in 200.000 Euro pentru investitii si care pot indeplini conditiile de creditare specificate. Sa spunem ca vom identifica, la modul general, un anumit numar estimat de IMM-uri carora acest produs se adreseaza si, procentual, regiunile geografice unde acestea functioneaza. Vom avea cifre brute precum "35.000 de IMM-uri, dintre care 30% in Bucuresti, 10% in Cluj, 5% in Iasi, etc.". Aceste estimari sunt binevenite, in special atunci cand te gandesti ca AVBS detine peste 70 de francize in toata Romania. Este bine stiut ca prezenta unei francize intr-un anumit judet este un real ajutor atunci cand ai nevoie de atentie sporita si dedicare. 

Totusi, publicul nostru tinta final nu este "numarul de IMM-uri" si nici "procentul repartizarii lor pe judete", ci...persoanele care decid in cadrul acelor IMM-uri! Asadar, publicul nostru tinta este constituit din antreprenorii care au infiintat aceste societati, managerii lor generali, managerii financiari si alti astfel de decidenti. 

Apar atunci intrebari la care va trebui sa dam raspuns inainte de a ne gandi sa concepem orice campanie publicitara - ce fel de persoane sunt acesti decidenti? Ce varsta au? Ce obiceiuri au? Ce le place sa citeasca? Cat timp petrec in mediul online? De unde isi culeg informatiile financiare? Cum afla de ofertele de creditare? Ce banci din Romania au avut o activitate mai intensa in zona de creditare a IMM-urilor?

Dupa ce raspundem, la modul general, acestor intrebari, vom reusi sa ne facem o imagine asupra publicului nostru tinta care va fi, cel mai probabil, caracterizat astfel: antreprenori si manageri generali, cu varsta cuprinsa intre 30 si 45 de ani, majoritatea locuind in orasele resedinta de judet, posesori de smartphone si iubitori de gadgeturi, care petrec cel putin doua ore pe zi in mediul online (retele de socializare precum Facebook sau LinkedIn, cititul presei online, al emailurilor profesionale si personale, etc.), care sunt interesati de subiecte precum problemele sociale, financiare, legislatie sau politica, de dezvoltarea personala, de promovarea afacerii, de promovarea in mediul online, etc.
Datele de mai sus sunt doar cu titlu de exemplu, dar o cercetare de piata riguroasa le-ar calibra extrem de mult.
Aceste datele ne sunt necesare atat pentru alegerea mediilor de comunicare ale campaniei, cat si pentru identificarea eventualilor parteneri (bloggeri, in special, si veti vedea la capitolul respectiv de ce a fost necesara o atat de riguroasa definire a publicului tinta).

Alegerea partenerilor campaniei 


Asa cum va spuneam la inceput, o campanie publicitara care nu este creativa, nu exista pe piata de publicitate din Romania. Adaug si ca o campanie publicitara creativa care nu este setata corespunzator pe publicul tinta nu va face decat sa castige premii de creatie, dar nu va vinde nimic, si asta pentru ca nu a stiut sa duca mesajul corespunzator catre publicul corespunzator. 
Modul in care am definit mai sus caracteristicile clientului campaniei (agentia de brokeraj bancar AVBS), ale produsului care urmeaza a fi promovat (creditul pentru investitii de la AVBS) si ale publicului tinta (antreprenorii si managerii IMM-urilor care au nevoie de finantare) ne aduc acum in situatia de a avea datele necesare pentru a intocmi planul campaniei de promovare.  
Daca mai avem si resursele necesare, asa cum au fost ele definite (partenerii Super-Blog), atunci nu ne mai ramane decat sa identificam cei mai buni parteneri posibili pentru un maxim de vizibilitate si de promovare a campaniei. 

Alegerea partenerilor campaniei derulate de catre agentia de brokeraj bancar AVBS este insa la fel de importanta precum pasii parcursi mai sus. Poti sa alegi oricati parteneri doresti, cu singura precizare ca acestia trebuie sa fie cat mai eficienti in a ajunge la publicul tinta identificat.
Asadar, extrem de critici, vom lua pe rand toate posibilitatile, pentru a fi siguri ca nu am ratat vreo oportunitate, dar si ca nu am introdus intre partenerii campaniei vreun canal pe care mesajul s-ar pierde fara a-si atinge scopul, crescand cheltuielile cu promovarea in mod inutil:




TUYA Digital - DA, o agentie online care poate dezvolta si optimiza landing page-ul campaniei, poate crea ads-urile in cadrul campaniei aferente de AdWords, etc. In functie de decizia AVBS de a alege aceasta agentie sau alta, sunt de retinut intre potentialii parteneri ai campaniei. Pe langa clientii pe care TUYA Digital ii serveste cu profesionalism, trebuie luate in calcul si statisticile care stau martore calitatii serviciilor oferite de catre acestia. 
Mai mult, TUYA Digital este cotata drept una dintre cele mai bune agentii de SEO & Digital Marketing din Romania.

- Chic-Elite - DA, canal bun de promovare, se adreseaza in general femeilor de o anumita conditie sociala, cu anumite perspective si cu o anumita pozitionare in cadrul companiilor unde lucreaza. Cu siguranta vom regasi intre cititorii Chic-Elite antreprenoare sau managere in cadrul unor IMM-uri de tipul celor pe care le targetam noi, avand in vedere ca au si rubrica dedicata acestora "Chic Succes".


- Comunicate de presa - DA, canal bun de promovare in special pentru setarea startului campaniei dar si pentru comunicarea unor rezultate, in vederea promovarii exemplului social in cadrul celorlalte IMM-uri; am folosi acest canal pentru startul campaniei de promovare dar si dupa un anumit timp, atunci cand vom publica cifre din care sa rezulte succesul campaniei - "Un numar de X firme au beneficiat pana acum de creditul pentru investitii de la AVBS". Acest mod de a comunica si publicul tinta la care ajung aceste comunicate de presa (manageri de companii, jurnalisti de la presa centrala si locala, etc.) fac din acest canal unul excelent pentru scopul campaniei. 

- www.connect.ro - DA, canal bun de promovare (spuneam mai sus ca publicul tinta este posesor de smartphone si iubitor de gadgeturi). Faptul ca se adreseaza unor cititori care pot face parte din publicul nostru tinta ne determina sa bifam si acest partener. 

- Lynx TV - NU - o initiativa frumoasa si poate chiar reusita, dar faptul ca nu imi ofera date privind traficul, vizualizarile, numarul de useri care privesc aceasta televiziune online, ma face sa pun semnul intrebarii in dreptul acestui partener. 

- Loopaa - DA, agentie de marketing, aceleasi comentarii ca la Creadiv - alegerea agentiei partenere a campaniei presupune decizia AVBS.

- Mujer - NU - magazin online de produse vestimentare pentru femei - nu as alege acest canal de promovare, desi este posibil ca unii dintre antreprenorii si managerii pe care ii targetam sa acceseze acest website. Totusi, pretul si nivelul calitativ al produselor ma face sa inclin catre eliminarea acestuia de pe lista campaniei noastre cu gandul ca nu este un canal de promovare care ar ajunge la antreprenorii si managerii pe care AVBS ii targheteaza. 

- PR Wave - DA, un canal foarte bun de comunicare, care se adreseaza publicului nostru tinta. Mai mult, faptul ca in paginile lor online se afla deja advertoriale pentru produse financiar-bancare ne poate da un indiciu despre faptul ca cititorii lor sunt interesati de produse precum cel pe care il promovam in cadrul campaniei AVBS. Insa, as cere inainte de a-i alege ca si parteneri in campania de promovare, si statistici privind numarul de vizualizari al fiecarui advertorial (pentru a realiza potentialul promovarii prin acest canal). Este important de verificat cu reprezentantii PR Wave si daca pot sa ne furnizeze servicii adiacente (promovarea prin e-mail marketing cu ajutorul unei platforme dedicate - eu unul lucrez cu cei de la moosend.com, o platforma care este peste "celebrul" mailchimp.com ca rata de deschidere a newsletterelor si ca CTR, dar acestea sunt amanunte care exced deocamdata articolului nostru).

- Toate blogurile - NU; nu as folosi acest canal; aduce a director de bloguri, desi are si sectiuni in care se pot plasa si ad-uri. Totusi, lipsa oricaror date statistice ma face sa il elimin de pe lista potentialilor parteneri.

- TVR2 - DA, un canal bun de promovare, o televiziune generalista dar cu intentia de a ajunge la telespectatorii activi, tineri; in plus, TVR2 are anumite emisiuni in cadrul carora se prezinta teme de interes pentru antreprenori si nu numai. Bifat!

- Ze List - NU. Poate plasa un comunicat sau un eveniment din cadrul campaniei, dar nu mai mult decat atat. Este folosit de catre bloggeri, in special pentru a-si verifica sau monitoriza pozitia in topul dedicat. As elimina de pe lista partenerior in campaniaAVBS.

In ceea ce priveste bloggerii parteneri, inainte de a-i elimina rand pe rand de pe lista, pentru a pastra doar cativa, as avea o precizare: blogurile trebuie alese in functie de audienta lor - trafic lunar si calitatea/caracteristicile cititorilor. Pentru campania AVBS as alege in modul urmator:

- Amalia Marinescu - NU, este focusata pe o nisa care nu converge catre categoriile de cititori care ne intereseaza.
- Arena IT Net - DA, se adreseaza iubitorilor de gadgeturi, posesorilor de smartphone, persoanelor active in general - foarte posibil ca intre cititorii Arenei sa se afle publicul tinta final pe care il targetam.
- Armonie Acvatica - NU, este focusata pe o nisa diferita.
- Calatoria Perfecta - DA, vacantele prezentate, de un anumit nivel calitativ si financiar, foarte posibil sa fi atras cititori printre care sa se afle persoanele decidente in IMM-uri, cu o anumita pozitie, active, adica publicul nostru tinta.
- Daniel Botea - NU; l-as pune mai mult cu semnul intrebarii pentru ca este focusat pe comunicarea locala, despre si pentru craioveni; as recurge la atragerea lui ca partener in cadrul campaniei AVBS doar daca am dori sa experimentam puterea de penetrare a unei campanii la nivel local prin intermediul bloggerilor ajunsi la un anumit nivel de notorietate sau daca am observa, in cadrul analizei privind raspandirea geografica a IMM-urilor, ca "cetatea Baniei" este unul dintre orasele targetate de noi.
- Cristina din Moinesti - NU, este focusata pe o alta nisa.
- ExTraViTa - DA, aceleasi comentarii si considerente ca la "Calatoria Perfecta"; daca ar fi insa sa alegem un singur blog de travel, as merge mai degraba pe "Calatoria" decat pe 'Extravita", din considerente ce tin de caracteristicile publicului tinta.
- Insira-te Margaritare - NU, este focusata pe o alta nisa.
- Litere Stacojii - DA, nu numai pentru ca are cunostintele necesare promovarii produsului respectiv si este, in definitiv, promotorul principal al AVBS, dar si pentru ca este foarte posibil ca blogul ei sa se fi nisat pe o anumita categorie de cititori pe care o targetam. 
- mnealui - NU, este focusat pe alta nisa "mnealui".
- Nimicuri fantezii - NU. Desi are o eticheta "finante" pentru anumite articole, nu atinge in niciun caz categoria de cititori pe care o targetam.
- O pisica neagra - DA, posibil, in functie de numarul de cititori. Inclin sa cred ca cititorii ei au caracteristicile pe care le cautam la publicul tinta si este obisnuit cu stilul advertorial in care scrie "pisica neagra". 
- Robintel - DA, unul dintre cei mai recomandati bloggeri pentru campania AVBS - abordeaza subiecte care i-ar interesa pe cei care formeaza publicul nostru tinta, de la IT, gadgeturi pana la politica si probleme sociale. 
- Sexul slab - DA, abordeaza subiecte de interes pentru publicul nostru tinta - cum economisim, lifestyle, shopping, etc. 
- Sweet and Salty - NU, este focusata pe o alta nisa
- Tehno Cultura - NU, este prea nisat si fara anvergura.
- Tulips and Sparkles - DA, se adreseaza, prin intermediul articolelor ce tin de dezvoltarea personala si promovarea unor afaceri si publicului nostru tinta. 

Din cate puteti vedea, alegerea partenerilor nu trebuie facuta nici dupa simpatii, nici dupa ureche, asa cum sunt unii tentati sa o faca - doar vorbim aici de o campanie pentru promovarea AVBS, nu?

Asadar, dintre toti potentialii parteneri Super-Blog pe care i-am avut la indemana, au ramas - Chic-Elite, Comunicate de presa, Connect, Mujer, PR Wave, TVR 2, Arena IT Net, Calatoria Perfecta, Extra Vita, Litere Stacojii, O pisica neagra, Robintel, Sexul Slab si Tulips and Sparkles.
In ceea ce priveste cele doua agentii, Creadiv si Loopaa, acestea vor fi alese sau nu direct de catre client, asa cum precizam. Ele pot fi folosite pentru a furniza clipul publicitar care sa promoveze produsul la TV sau pentru campania de promovare online - social media, Google Adwords, SEO pentru articolele de pe pagina AVBS, PR prin intermediul unor canale media adecvate, etc.

Campania de promovare






Intrucat intre partenerii Super-Blog identificati si ca potentiali parteneri ai campaniei AVBS in campania privind creditul pentru investitii avem si o televiziune de acoperire nationala, am gandit in primul rand, ca motor principal al campaniei publicitare, o reclama tv care sa cuprinda in special urmatoarele puncte in ceea ce priveste comunicarea produsului catre telespectatori:

  • faptul ca AVBS este un broker financiar si nu o banca;
  • faptul ca apeland la AVBS vei scuti o serie de drumuri la banci, timp pierdut, nervi, analize ale diferitelor tipuri de credit fara sa ajungi la o decizie, etc.
  • faptul ca AVBS nu solicita comision celor care apeleaza la serviciile acestei societati, nici macar in situatia in care creditul va fi aprobat de catre banca
  • faptul ca produsul pe care il acorda AVBS (consultanta pentru obtinerea unui credit de investitii) se potriveste IMM-urilor care doresc sa achizitioneze orice in beneficiul firmei sau sa isi dezvolte afacerea
  • faptul ca AVBS are peste 70 de francize in toata tara, ceea ce inseamna ca sansele de a avea un consultant AVBS dedicat chiar in orasul tau sunt foarte mari. 

Sloganul campaniei


Sloganul campaniei trebuie ales astfel incat sa genereze atat o comunicare succinta si relevanta a produsului ales de noi sau a caracteristicilor acestuia cat si sa inoculeze celor care intra in contact cu campania faptul ca AVBS este brokerul bancar potrivit pentru ei in cazul in care doresc sa identifice un furnizor de servicii de brokeraj.
De aceea, sloganul campaniei se va focusa pe cuvintele:

- AVBS
- broker bancar
- credit de investitii

In plus, trebuie avut in vedere faptul ca sloganul AVBS este "Viseaza...obtine cu AVBS", ceea ce presupune ca acesta, la randul lui, trebuie avut in vedere in conceperea sloganului produsului pe care il promovam, astfel incat ultimul sa contribuie la intarirea sloganului general si nu sa genereze confuzii in legatura cu identitatea brandului.

Pe scurt, ar reiesi urmatoarea varianta de slogan pentru campania de promovare a creditului de investitii pentru IMM:

- "Visezi la un credit de investitii pentru IMM? Obtine-l cu AVBS!" sau varianta scurta: "Visezi la un credit de investitii? Obtine-l cu AVBS!".

Desigur, putem sa ne jucam pe text si sa ajungem la variante de genul:
- "Visezi la un credit de investitii pentru IMM? Obtine-l cu AVBS, brokerul tau bancar de traditie!" sau
- "Visezi la un credit de investitii pe termen mediu? AVBS il va obtine pentru tine! Fara comisioane de broker sau cheltuieli suplimentare!"


Scenariul reclamei tv (o propunere clasica)


Un antreprenor/manager la sedinta de bilant cu personalul propriu. In cadru se vede o proiectie a unei analize financiare, cu grafice in ascensiune si in coborare; pe slide-ul vizibil se poate citi:
"Necesar pentru investitii - 150.000 E"
 Antreprenorul se uita la grafice si spune angajatilor - "Merg la banca sa obtin un imprumut!".
Apoi urmeaza o secventa, in time-lapse, cu antreprenorul in fata unor angajati ai bancilor care ii comunica in viteza, unul cate unul, in cel mai birocratic mod cu putinta:
- Va sunam noi!
- Lasati actele sa le mai studiem!
- Vedeti, poate mai gasiti un imobil sa-l puneti gaj!
- Nu finantam astfel de investitii!
etc.

Vocile se aglomereaza si nu se mai disting; deasupra acestora se aude o voce calda, de tonalitate joasa - "Vrei sa iei un credit pentru investitii? Nu mai pierde timpul pretios necesar dezvoltarii afacerii tale mergand la toate bancile. Apeleaza la un broker financiar. Nu te costa nimic, nu vii decat o data iar noi ne ocupam sa iti gasim creditul perfect pentru nevoile tale!"

Antreprenorul spune - "Si comisionul vostru?"

Vocea replica: "AVBS Credit nu percepe comision de la clientii sai. Tot ce ai de facut este sa ne expui cat mai corect nevoia ta iar noi iti vom prezenta cel mai eficient credit pentru nevoile tale!"

Reclama se incheie cu:

"AVBS Credit - broker financiar pentru credite de investitii pentru IMM-uri. 70 de francize in toata tara. Pana in 200.000 de Euro. Fara comision. Fara costuri ascunse. Apeleaza acum la agentia AVBS din orasul tau!"
Sunetul este completat de textul cu datele de contact ale AVBS, mentionarea paginii web si orice alte date necesare identificarii in mediul online si offline de catre telespectatori.

Scenariul poate fi adaptat, insa trebuie avut in vedere ca o reclama are in jur de 30 de secunde. Orice peste aceasta durata dauneaza grav atat portofelului (din motive de costuri cu media planning), dar si atentiei telespectatorilor. 

 Scenariul reclamei tv (alta varianta)


Reclama poate fi gandita si simplist, cu personaje generice, cu un antreprenor/manager care incearca sa deschida o multime de usi la banci dar nu reuseste, acestea fiind incuiate. Apare in cadru "omul de la AVBS" si ii deschide personajului o usa - usa de la AVBS. Il invita inauntru si ii spune - "Nu te-ai saturat de batut la usi inchise? Iti deschidem noi usa potrivita pentru tine, in functie de nevoile tale de creditare!". Finalul reclamei poate fi identic cu cel de mai sus.

Scenariul reclamei tv (varianta "funny")


In mod similar, aceleasi personaje generice, cu o nota de umor.
Reclama incepe cu o voce care se adreseaza unui antreprenor/manager intr-un IMM - "Vrei un credit pentru investitii de pana in 200.000 de Euro?". Antreprenorului i se lumineaza fata si spune - "Desigur!". Muzica de basm...
La care, personajul care a rostit prima replica ii spune: "Atunci, lectura placuta!" si ii tranteste pe birou, ingropandu-l pe antreprenor la modul propriu sub hartii, 200 de bibliorafturi cu documente. Inainte de a rosti replica, muzica de basm se termina intr-un scartait gen "LP scratch".
Antreprenorul iese din mormanul de hartii si intreaba, ravasit si nedumerit - "Dar ce sunt toate astea?", la care personajul spune - "Sunt toate contractele pe care va trebui sa le studiezi tu daca vei merge din usa in usa la fiecare banca in parte!"

Apoi continua, dupa nedumerirea si mai mare a antreprenorului - "Sau, mai bine, hai la mine la birou - le-am studiat eu pe toate si stiu ce sa iti recomand! Gratis!" 

Finalul poate fi la fel ca la prima varianta de reclama, dar poate varia, in functie de umorul pe care vrem sa il inseram. O astfel de varianta s-ar putea viraliza, in functie de calitatea executiei reclamei, crescand notorietatea AVBS si a produselor sale. Din acest punct de vedere, nu numai calitatea agentiei folosite pentru realizarea reclamei va insemna foarte mult, ci si calitatea actorilor folositi (chiar daca se folosesc personaje obisnuite, "no-name", identificati la casting, important este sa fie cat mai expresivi si cat mai nostimi in jocul lor). 

Bineinteles, clientul (AVBS) va aproba la pitch-ul de creatie oricare dintre variantele pe care le vor realiza cei de la Creadiv, Loopaa sau orice alta agentie in cazul in care nu ne limitam doar la partenerii Super-Blog.


Comunicarea in timpul campaniei


Pentru ca suntem limitati strict la a promova campania prin intermediul partenerilor Super-Blog, vom utiliza urmatoarele canale de comunicare:

- TVR 2 - pentru difuzarea reclamei, in functie de bugetul alocat acestui canal

- Comunicate de presa - pentru comunicatul privind lansarea pe piata a produsului de creditare, a unor rezultate concrete obtinute pe parcursul derularii (un anumit numar de credite obtinute de catre cei care au apelat la AVBS, un anumit numar de antreprenori care ni s-au adresat, etc.) si la final, un comunicat cu rezultatele finale obtinute in decursul derularii campaniei, cu invitatie catre cititorii mass-media care vor prelua comunicatul de presa pentru a descoperi noi produse de la AVBS.

- Valahia News pentru partea de PR si promovarea imaginii atat in limba romana, pentru antreprenorii romani, dar si pentru vorbitorii de limba engleza care ocupa pozitii decidente in cadrul companiilor.

c



- Bloggerii parteneri din lista identificata, care vor fi agreati de catre AVBS - li se va cere conceperea unor advertoriale care sa promoveze clipul campaniei alaturi de creditul de investitii descris, cu trimitere la pagina AVBS unde se detaliaza conditiile de creditare. Se va solicita scoaterea in evidenta a produsului in sine, cu accent pe faptul ca, spre deosebire de situatia in care antreprenorul/managerul firmei ajunge singur la cateva zeci de banci pana gaseste solutia necesara, un singur drum la AVBS il salveaza de timpul pierdut, de intocmit dosare si de citit contracte cu clauze de neinteles pentru un non-profesionist al domeniului.
Asa cum spuneam si la inceputul acestui plan de campanie, bloggerii vor trebui sa identifice singuri sau ajutati de catre AVBS situatiile cele mai frecvente cu care s-ar putea confrunta un antreprenor in cautarea unui credit de investitii in raport cu nevoia sa - credit pentru achizitionarea unui teren, a unui imobil, a unui utilaj, pentru refinantarea unor proiecte de investitii mai vechi, etc. Diversitatea situatiilor va face ca mult mai multi antreprenori, care se regasesc in personajul principal al articolelor scrise de bloggeri, sa apeleze la serviciile de brokeraj ale AVBS. 


Campania de promovare (ads) in mediul online 


Exista doua canale principale pentru a folosi instrumentele de promovare platita in mediul online - Google Adwords si social media. Pentru acest gen de promovare vom folosi cei doi parteneri, Creadiv si Loopaa, nu ne indoim, specialisti in astfel de promovari. Vor fi identificate cuvintele cheie adecvate pentru Google Adwords (cum ar fi, de exemplu, "credite de investitii", "credite pentru IMM", "credit avantajos firme", "credit rapid firme", etc.) si vom demara campania cu un anumit buget, agreat si de catre agentia de brokeraj bancar AVBS.
In ceea ce priveste social media, aici nu trebuie sa mergem cu gandul doar la omniprezentul Facebook, desi aceasta platforma va genera rezultate bune daca este folosita cum trebuie. Avem insa in vedere si o platforma mai targetata pentru produsul nostru - LinkedIn prin LinkedIn Sales Navigator. Daca vorbim de credit pentru investitii sau credit pentru afaceri, utile indeosebi managerilor si antreprenorilor, atunci pe toti acestia ii gasim de regula intr-o retea profesionala care ofera si posibilitatea afisarii unor anunturi publicitare. 



Analizarea rezultatelor in timpul campaniei


Orice campanie se masoara in numar de produse vandute, cel putin pentru mine. Consider ca, atunci cand pui in scena o astfel de desfasurare de forte si trebuie sa o coordonezi, cad in planul doi cifre precum "numar de telespectatori care au vizualizat reclama dvs in mediul urban (reach)" sau "numar de useri unici care au ajuns pe pagina AVBS din referale sau organic" sau "numar de vizualizari ale paginii produsului promovat" sau "numar total de cititori ai articolelor de blog" sau "numar de persoane care au contactat reprezentantii AVBS in urma derularii campaniei". NU!
Singurul lucru care trebuie sa intereseze este - numar de produse vandute. In online ar fi echivalentul conversiilor - cati useri au cumparat efectiv produsul nostru?
Da, exista anumiti indicatori intermediari - e important de stiut ca TVR poate sa aduca vizualizari sau nu, ca un anumit blogger a excelat in promovarea produsului in randul cititorilor sai sau ca reclama tv a ajuns un viral ori ca telefonul afisat pe site la "contact" suna incontinuu. Dincolo de toate acestea insa, undeva, in final, trebuie sa urmarim vanzarea produsului "credit de investitii" catre cei care au nevoie de servicii de brokeraj bancar. Aceasta va insemna ca toate mecanismele vor fi reglate pe parcursul campaniei - fie ca vom opri reclama tv pentru ca vom realiza ca nu ne aduce pe plus sau, dimpotriva, vom cumpara spatiu mai mare in timpul campaniei tv, fie ca vom stimula financiar mai mult un anumit blogger ori ca vom folosi alte persoane in locul celor care raspund de regula la telefonul afisat pe ecrane, tot ceea ce trebuie sa urmarim este sa realizam o conjuctura cat mai favorabila vinderii produsului. 



Analizarea rezultatelor la finalul campaniei


Intr-un caz precum cel prezentat astazi nu putem spune ca am oprit vreodata campania, chiar daca, de pilda, vom inceta sa cumparam spatiu publicitar la TV sau nu vom mai emite comunicate de presa; campania, odata lansata in mediul online, va fi gasita organic mult timp dupa ce ea se va incheia, atat prin intermediul paginii proprii a AVBS dar si prin intermediul bloggerilor parteneri. Aceasta inseamna ca rezultatele definitive vor putea fi masurate in timp si acesta este de fapt si scopul unei astfel de campanii - sa poata fi adusa astazi la cunostinta publicului, dar sa ii culegem roadele chiar si la o oarecare distanta in timp de perioada incheierii ei. 
O remarca de final - daca aceasta campanie tine in mod efectiv o luna de zile, nu inseamna ca ne-am adresat antreprenorilor care au nevoie de creditul de investitii doar in luna decembrie, ci tuturor antreprenorilor care au nevoie de credite de investitii in general. Nevoia de creditare este o nevoie permanenta si, in afara de situatia in care apar conditii noi si mai avantajoase de creditare, nu vom retrage din mediul online contentul si advertorialele. Cel mult, vom face mici modificari articolelor foarte bine optimizate (de pagina 1 pe Google) cu noile conditii de creditare. E important ca cititorii interesati de produsul respectiv si care au gasit un anumit articol al vreunui blogger partener Super-Blog si AVBS sa ia cunostinta de conditiile de creditare de la momentul respectiv si nu cele care existau in urma cu jumatate de an sau mai mult.



Articolul a fost scris pentru proba AVBS din cadrul competitiei SuperBlog 2016.



Comentarii

  1. Nu pot să zic decât WOW! Ai scris un articol foarte bun, foarte documentat și plin, plin de idei bune și fezabile.
    Îți mulțumim mult pentru acest articol! Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc si eu, Alina! M-am straduit sa inserez tot ceea ce am crezut eu ca va poate ajuta! Ma bucura sincer aprecierea ta, in calitate de fost castigator al Super-Blog dar si in calitate de juriu! :-)
    Respect si mult succes in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Transformă-ți grădina într-o oază de relaxare cu Biano!

Cum am invatat sa vorbesc "retelistica"...

O zi din viata unei stampile datiere (sceneta in trei acte)